• موقعیت مکانی
    ایران, تهران
  • برنامه کاری
    همه روزه 8:00 - 22:00
  • مشاوره رایگان
    09126457527
Homeایر واشرایرواشر چیست؟ بررسی اجزای ایرواشر
خانه ایرواشر چیست؟ بررسی اجزای ایرواشر

اجزای ایرواشر

اجزای ایرواشر (Air Washer) و تجهیزات بکار رفته در آن بسیار شبیه اجزای دستگاه هواساز است و با این تفاوت که در ایرواشر ، لوله های سرمایشی (کویل آب سرد) وجود ندارد و سیستم سرمایشی ایرواشر بر مبنای تبخیر شدن آب (مانند کولر آبی) است. سیستم گرمایشی ایرواشر و نیز فیلتراسیون و طرز کار ایرواشر مشابه دستگاه هواساز است.

۱ . بدنه اصلی از جنس فولاد گالوانیزه یا استیل با پوشش رنگ الکترواستاتیک

۲ . دریچه دمپر با کنترل دستی و اتوماتیک

۳ . انواع فیلترهای کیسه ای ، قابل شستشوی آلومینیومی و …

۴ . مجموعه موتور و فن

۵ . پمپ ، ریل آب و افشانک های (نازل) تزریق کننده آب

۶ . کویل گرمایشی آبگرم یا بخار داغ

۷ . حسگرها و عملگرهای الکترونیکی و …

طرز کار ایرواشر

این دستگاه از یک باکس مکعب مستطیلی بزرگ فلزی (فولاد گالوانیزه یا استیل با پوشش رنگ مخصوص) تشکیل شده و اجزای ایرواشر مانند موتورفن، نازل های پاشش آب، انواع فیلترها، سیستم کنترلی، دمپر هوای برگشتی از ساختمان، کویل های گرمایشی (لوله های پر پیچ و خم حاوی آب گرم) و غیره در آن جاسازی می شود. طرز کار ایرواشر مانند هواساز است و توسط فن، هوا را به داخل دستگاه کشیده و پس از تنظیم دما و افزایش رطوبت آن و نیز فیلتر کردن هوا از آلودگی ها، با کانال کشی در قسمت های مختلف ساختمان توزیع می کند.

گرمایش ایرواشر

برای سیستم گرمایش ایرواشر ، چندین کویل آب گرم درون آن تعبیه می شود که در فصل سرد ، بخار داغ و یا آبگرم ارسالی از طرف دستگاه بویلر موتورخانه و یا پکیج ، در آن جریان یافته و فن گریز از مرکز ، با دمیدن هوا از سطح لوله های کویل ، باعث گرم شدن هوا می شود. هم در حالت گرمایش ایرواشر و هم در حالت سرمایش آن،  عمل فیلتراسیون در دستگاه با بکار بردن انواع و اقسام فیلترها (متناسب با نیاز هر ساختمان) در مسیر عبور هوا انجام می شود.

سیستم سرمایش ایرواشر

سیستم سرمایش ایرواشر با هواساز متفاوت است. در هواساز آب توسط دستگاه چیلر سرد می شود و به کویل های آب سرد هواساز ارسال و همانند فرآیند گرمایش ایرواشر که توضیح داده شد، این بار هوا سرد می شود. ولی در ایرواشرها دیگر کویل آب سردی وجود ندارد و در نتیجه به چیلر هم نیازی نیست و به جای آن ، یک قسمت از دستگاه به نام محفظه تزریق آب وجود دارد (در مسیر عبور هوا) و افشانک هایی (نازل) در آن جاسازی شده است که آب پمپاژ شده را با فشار بالا در مسیر عبور هوا اسپری کرده و ذرات ریز آب (که تمایل شدیدی به تبخیر شدن دارند) در اثر برخورد با هوا ، گرمای هوا را گرفته و دمای هوا را کاهش می دهند و هوای خنک شده از طریق کانال هایی در سرتاسر ساختمان توزیع می شود.

بنابرین سیستم سرمایش ایرواشر دارای پمپ ، لوله کشی آب ، افشانک های تزریق کننده و فیلتر تصفیه آب است.

در حالت سرمایش سه عمل مهم انجام می شود :

۱ . خنک کاری هوا (مطابق آنچه توضیح داده شد)

۲ . افزایش رطوبت هوا

حالت سرمایش ایرواشر باعث افزایش رطوبت هوا در اثر تبخیر شدن ذرات آب تزریق شده ، می شود. بنابرین ایرواشر سرمایشی معمولا در مناطق با آب و هوای خشک و نیمه خشک استفاده می شود‌ که با شرایط آب و هوایی اکثر نقاط ایران (به جز شهرهای ساحلی) سازگار است. در مناطق با آب و هوای خشک و نیمه خشک ، این دستگاه هم درجه حرارت هوا را کاهش می دهد و هم رطوبت آن را به سطح مناسب می رساند.

۳ . زدودن گرد و غبار

عمل افشاندن آب در مسیر عبور هوا، باعث می شود که بخش قابل توجهی از گرد و غبار و ناخالصی های موجود در هوا توسط آب گرفته و در تشتک زیرین دستگاه جمع شود. در واقع این سیستم به سیستم فیلتراسیون (شامل فیلترهای قابل شستشو آلومینیومی ، کیسه ای ، هپا و …) کمک می کند.

مهمترین خصوصیات ایرواشرهای طراحی و ساخته شده توسط صنعت باران

۱ . دارای نمایشگر دیجیتال

۲ . دارای سیستم هشدار نگهداری

۳ . دارای سیستم خاموش کن به صورت اتوماتیک در صورت خالی بودن مخزن آب

۴ . نمایش سطح رطوبت نسبی

۶ . راه اندازی و پاکسازی آسان با اتصالات پیچ و مهره ای و فیلترهای در دسترس

۷ . استفاده از تجهیزات با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای روز صنعت تهویه

۸ . ظرفیت هوادهی دستگاه های ما از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ CFM (از ۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ متر مکعب بر ساعت) به صورت استاندارد و ساخت در ظرفیت های بالاتر در صورت درخواست مشتری

۹ . استفاده از فیلترهای پلیتد – کیسه ای ، هپا ، اولپا و کربن اکتیو (در صورت نیاز یا درخواست مشتری)

۱۰ . استفاده از اتصالات پلی آمید الیاف دار و مقاوم در برابر حرارت

۱۱ . استفاده از موتور فن های شرکت ایتالیایی نیکوترا (Nicotra) یا دمنده ایرانی با راندمان بالا و سطح صدای کم و بالانس استاتیکی و دینامیکی آن

۱۲ . استفاده از کویل آب سرد به عنوان مکمل سرمایش سیستم تبخیری (در صورت درخواست مشتری)

طراحی و تولید

صنعت باران، با تجربه چندین دهه در طراحی و ساخت انواع دستگاه های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی از جمله طراحی و تولید ایرواشر ، چیلر ، مینی چیلر ، هواساز و .‌.‌. را دارد. محصولات ما مطابق با استانداردهای روز صنعت تهویه و تاسیسات و به صورت اختصاصی برای هر مشتری (با ویژگی های تعیین شده و مطابق با نیازهای مشتری) طراحی و ساخته شده و به علت عرضه مستقیم از کارخانه ، با قیمت مناسب به فروش می رسند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ایرواشرها و سایر سیستم های تهویه مطبوع ، انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید.

09126457527


نظر دهید

نظر دهید

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟