• موقعیت مکانی
    ایران, تهران
  • برنامه کاری
    همه روزه 8:00 - 22:00
  • مشاوره رایگان
    09126457527
Homeچیلرنحوه عملکرد مینی چیلر هوا خنک
خانه نحوه عملکرد مینی چیلر هوا خنک

نحوه عملکرد مینی چیلر هوا خنک

مینی چیلر هوا خنک در واقع ترکیبی از سیکل تبرید و مدار آب خنک شونده است. به این صورت که دقیقا مشابه چیلر تراکمی هوا خنک ، گاز مبرد (R134A یا R407 و یا غیره) توسط کمپرسوری که با نیروی الکتروموتور به گردش در می آید ، از طریق لوله کشی به کویل های واحد کندانسور پمپاژ شده و با عبور از کویل های پر پیچ و خم کندانسور و تبادل حرارت با محیط اطراف ، کم کم به شکل مایع  مبرد در می آید. سپس این مایع مبرد از یک شیر انبساط عبور داده شده و فشار از روی آن برداشته می شود. مایعی که فشار از روی آن برداشته شده به سرعت با گرفتن گرما تبخیر می شود.

در واقع مایع مبرد بعد از عبور از شیر انبساط ، وارد واحد اواپراتور می شود و با عبور از کویل های پر پیچ و خم آن و با گرفتن حرارت ، به گاز تبدیل شده و مجددا به کمپرسور رفته تا این سیکل تکرار شود.

نکته اینجاست که مبرد موجود در اواپراتور به جای جذب گرمای هوا ، درون مخزنی از آب قرار گرفته و با جذب حرارت از آب ، آب را خنک می کند و این آب خنک شده به عنوان منبع سرمایش به فن کویل ها و هواسازهای داخل ساختمان (و یا به یک دستگاه صنعتی) منتقل و در آنجا با تبادل حرارت با محیط ، هوا را خنک می کند. در ضمن مینی چیلرها کاربرد گسترده ای به عنوان خنک کننده دستگاه های صنعتی دارند. در دستگاه هایی که به کاهش و کنترل دقیق دما نیاز باشد ، استفاده از چیلرها و مینی چیلرها مناسب ترین گزینه خواهد بود.

کلمه مینی به این خاطر به کار رفته که این دستگاه ها در ظرفیت پایین ساخته می شوند. کلمه هوا خنک به این خاطر به کار رفته که وقتی مبرد پس از کمپرسور وارد کندانسور (از نوع هوا خنک) می شود ، داغ بوده و گرمای خود را از طریق کویل پر پیچ و خم و فن به هوا داده و به اصطلاح خنک می شود.

ویژگی های مینی چیلر هوا خنک ساخته شده در شرکت ما :

۱ . نصب ، کنترل و تنظیم ظرفیت به شکل آسان

۲ . دارای پمپ آب و منبع انبساط

۳ . قابلیت اتصال به فن کویل ها و هواسازهای مختلف

۴ . دارای کندانسور هوا خنک با لوله های مسی و مجموعه موتورفن های شرکت های Beta ، دمنده و EBM با بالانس دینامیکی و استاتیکی آن

۵ . مجهز به کمپرسور اسکرال از نوع دانفوس و کوپلند – مطابق کاتالوگ مینی چیلر

۶ . دارای PC Board با کنترل لمسی

۷ . بدنه فسفات شده با پوشش رنگ الکترو استاتیکی

۸ . عدم محدودیت در طول لوله کشی

۹ . استفاده از مبردهای دوستدار محیط زیست

۱۰ . دارای محافظ ضد یخ زدگی، محافظ جریان آب، محافظ ولتاژ و …

۱۱ . طراحی و ساخت بدنه با دستگاه های تمام اتوماتیک

طراحی ساخت و اجرای پروژه های بزرگ تهران و حومه

مشاوره و طراحی تخصصی توسط مهندسین صنعت باران

تمامی مراحل طراحی و ساخت انواع مینی چیلرها ، چیلر ، هواساز ، دستگاه زنت و سایر سیستم های سرمایشی و گرمایشی مطابق با استانداردهای روز و مطابق با نیازها و درخواست های هر مشتری در محل کارخانه شرکت ما انجام و کلیه محصولات به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت مناسب به فروش می رسند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مینی چیلر و سایر دستگاه ها ، انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید.

  • 09126457527

مطالب مرتبط
نظر دهید

نظر دهید

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟